Koľko je na Slovensku e-shopov – takých, na ktoré sa vždy radi vrátite? V ktorých nakupujete s dobrým pocitom, že ste podporili sympatickú a zmysluplnú značku? Vieme, ako medzi ne zaradiť aj ten váš.

Popis produktu je potrebné vypracovať k dokonalosti

V prvom rade je potrebné vedieť, pre koho popis produktu píšete. Ak poznáte svojho ideálneho zákazníka a viete s ním vhodne komunikovať, máte z polovice vyhrané. Je potrebné zamyslieť sa, pre aký produkt si ku vám zákazník prišiel a prečo.

Prečo by si mal zákazník objednať práve váš produkt? 

V popise produktu je potrebné spomenúť nielen jeho vlastnosti a základné parametre, ale predovšetkým jeho prínosy pre zákazníka. Ako sa mu zmení život, keď si výrobok kúpi? Ako sa bude cítiť alebo v čom mu pomôže? Vašou úlohou je vzbudiť v človeku pocit, že bez vášho produktu bude jeho život rovnaký a jednotvárny. Vďaka vám ho môže zmeniť – k lepšiemu. 

Formulácia je pol úspechu

Uľahčite zákazníkovi čítanie, píšte prehľadne. Hrubým písmom zvýrazňujte len to, čo by zákazník naozaj nemal prehliadnuť.  

Urobte si prieskum konkurenčných webov a odlíšte sa

Buďte iný ako ostatní. Prečo má zákazník nakúpiť u vás, a nie u konkurencie? Začnite návštevou konkurenčných e-shopov – pomôžu vám uvedomiť si vašu jedinečnosť. Inšpirujte sa, poučte sa z ich prešľapov a mierte vyššie. 

Píšte zrozumiteľne

Zákazník by nemal skúmať a trápiť sa, čo chcete obsahom povedať. Zrozumiteľnosť je jednou z najdôležitejších zásad pri písaní predajných textov. Nebojte sa zapojiť kreativitu a okoreniť vaše príspevky troškou humoru. Je ale veľmi dôležité poznať vkus a záujmy cieľového zákazníka. 

Popisy nekopírujte 

Vyhrajte sa zvlášť s každým textom pri jednotlivých produktoch, aj keď sú podobné. Nech je každý popis originálny. Urobíte dojem na vašich zákazníkov a ako bonus si zlepšíte pozíciu vo vyhľadávačoch.  

Dajte si pozor na pravopis a štylistiku 

Pokiaľ povoláte do akcie profesionálneho korektora, budete prekvapený, koľko chýb, o ktorých ste možno ani netušili, sa vo vašich textoch objaví. Chyby môže, samozrejme, spraviť každý – aj profesionálni copywriteri by vedeli rozprávať. Je ale dobré o chybách vedieť a do budúcnosti sa im vyhnúť. Že ich prehliadnete vy, neznamená, že ich prehliadne aj váš zákazník. A aby mohli vášmu produktu a značke dôverovať, je nutné sa prezentovať bezchybnými textami. 

Popisy kategórií – majú zmysel, alebo to ide aj bez nich? 

Poznáte pocit, keď zablúdite v obchodnom centre? V e-shope sa vám to môže prihodiť tiež. Popisy kategórií slúžia na to, aby sa zákazník jednoducho a rýchlo zorientoval. Nemusíte sa veľmi rozpisovať. Pokiaľ už ale z popisu naladíte zákazníka na vašu vlnu a dáte mu najavo, že je u vás správne, produkt alebo služba si už cestu do jeho košíka nájdu takmer samé. 

Prečo blog perfektne doplní váš e-shop? 

Blog zvyšuje v očiach zákazníka vašu profesionalitu. Máte tu priestor venovať sa vašim témam do hĺbky a dokázať, že ste profík vo svojom odbore, že sa na vás zákazník môže spoľahnúť a že ste tu pre neho. Nevošlo sa niečo na stránku O nás alebo ku popisu produktu? Blog je ideálnym miestom, kde sa môžete rozpísať. Dajte návštevníkovi to, prečo si sem prišiel: radu, riešenie, odpovede na otázky, ktoré ho zaujímajú, zábavu, zaujímavé informácie. Alebo všetko dohromady. Vďaka pribúdajúcim hodnotným článkom (a kľúčovým slovám v obsahu) sa vo výsledkoch vyhľadávania umiestňujete na viacerých frázach a ľudia vás jednoduchšie nájdu. Obzvlášť, pokiaľ je v závere blogového príspevku výzva k akcii, ktorá sa nedá odmietnuť. 

Príbeh vašej značky na stránke O nás

Ako na jedinečnú stránku O nás, by sa dalo zhrnúť jednoducho: menej klišé a viac srdca. Naozaj nie je nutné vždy začínať rokom založenia firmy. Oveľa zaujímavejšie je, ako vaša firma vznikla a prečo. Príbehy fungovali a budú fungovať vždy. Nechajte zákazníkov nahliadnuť do zákulisia. Pridávajte fotky, predstavte členov vášho tímu, zdieľajte hodnoty vašej značky.  

Ako na e-shop z hľadiska SEO

Alfou a omegou je krátky a výstižný popis každej stránky, ktorý vo vyhľadávaní naláka na návštevu vášho webu. Preskúmajte popisy konkurencie – vo väčšine prípadov si budú podobné. To je pre vás skvelá príležitosť vystúpiť z davu. Predávate napríklad hodinky: nemusíte použiť len krátky popis „hodinky”, ako to určite urobila väčšina vašich konkurentov. Skúste to inak, ale to najdôležitejšie – názov produktu – ponechajte na začiatku. Stačí do popisu pridať niečo viac, napr. „hodinky skladom” alebo „hodinky s doručením do jedného dňa”. Nepodceňujte silu metapopisov. Ide o krátky text, ktorý sa vo vyhľadávačoch zobrazuje pod titulkom. Snažte sa v ňom využívať hlavne kľúčové slová pre danú podstránku. V prípade, že niekto kľúčové slovo vyhľadá, Google ho v metapopise hrubo zvýrazní. Užívateľa tak presvedčíte, že vo vašom e-shope nájde presne to, čo hľadá. Z analýzy kľúčových slov tiež zistíte, že sa nevyhľadávajú len slová, ako „hodinky”, ale aj „hodinky digitálne” alebo „hodinky ručičkové”. Podľa toho vytvoríte vhodnú stránku na vašom
e-shope. Môžete použiť ako kategórie, tak aj filtráciu. Pre niektoré kombinácie vlastností produktu využijete skôr kategórie, pre iné sa vám bude hodiť filtrácia. Využívajte štruktúrované dáta. Vďaka nim budú vyhľadávače presne vedieť, čo je cena, čo je popis produktu, aká je dostupnosť tovaru alebo hodnotenie zákazníkov. 

Fotografie, obrázky, videá – váš e-shop potrebuje kvalitný vizuálny obsah     

Dajte si záležať na kvalite fotografií a videí a vyhnite sa fotkám z fotobánk. Dôvod je jednoduchý: e-shopy, ktoré obsahujú totožné fotografie, budú pre zákazníka nielen ľahko zabudnuteľné, ale pravdepodobne tiež nedôveryhodné. Aj v tomto prípade, rovnako ako aj pri šperkovaní popisu produktu, buďte originálny. Odlíšte sa. Aké fotografie, obrázky a videá využíva vaša konkurencia? Budete o krok popredu. Vyfotografujte produkt priamo pri jeho reálnom použití, pripojte inštruktážne video alebo video s referenciou – a máte vyhrané. Vlastný vizuálny obsah má naviac tú výhodu, že ho môžete ľubovoľne používať – fotky aj videá sa vám budú hodiť pri ďalšej propagácii, napríklad na sociálnych sieťach alebo v newslettroch. A nezabudnite: obrázok povie viac než tisíc slov, a jedna sekunda videa, analogicky 24 000 až 60 000 slov. 

Ktoré e-shopy patria medzi vaše obľúbené a prečo? Dajte nám vedieť na našich sociálnych sieťach.