Ak s Instagramom práve začínate, možno sa vyhľadávača pýtate aj toto. Odpovieme vám na pár najčastejších a najzákladnejších otázok.

1. Čo je Instagram? 

Táto sociálna sieť vznikla v roku 2010 a jej hlavným cieľom bolo pomáhať ľuďom zdieľať ich fotografie. Zapamätajte si, že na Instagrame je prvoradý vizuálny dojem. Užívatelia očakávajú dokonalé fotky, videá, stories;text je až na druhom mieste. To ale neznamená, že si aj text nezaslúži pozornosť.
Trendy sa menia ako aprílové počasie. Instagram vás bude mať rád, ak jeho novinky budete využívať. Stále ale majte na pamäti vašu cieľovú skupinu. 

Pri zakladaní vášho profilu máte na výber z troch možností: 

  • osobný účet
  • firemný účet 
  • účet tvorcu 

 Účet tvorcu je tu ešte len chvíľu a slúži hlavne pre tvorcov obsahu (influenceri, bloggeri, celebrity atď.). Známe osobnosti a aj niektoré firmy majú pri svojom profile modrý odznak. Vďaka nemu rozoznáte originálny overený profil od falošných alebo fanúšikovských.

2. Kedy pridávať príspevky? 

Zamyslite sa, kedy má vaša cieľová skupina voľný čas na pozeranie Instagramu. Pre niektorých to môže byť ráno cestou do práce alebo do školy. Pre iných, napríklad pre matky na materskej, skôr poobede, keď sa im podarí uspať deti. Hľadanie toho najvhodnejšieho dňa a hodiny je ako hľadanie svätého grálu (až na to, že najvhodnejší deň a čas naozaj existujú a dajú sa nájsť). 
Po internete kolujú zaručené tipy, ale neoplatí sa na ne úplne spoliehať. S príchodom koronavírusu sa toho dosť zmenilo. Ľudia trávia oveľa viac času online, a to sa, pochopiteľne, odrazí aj na rozhodnutí, kedy načasovať nový príspevok.
Orientačne si vystačíte so štatistikami, ktoré sa nachádzajú vo vašom profile. Vo svojom mobile rozbaľte menu v pravom hornom rohu a vyberte Príspevky. V záložke Okruhy užívateľov si dole môžete zobraziť, v ktorých dňoch a v akom čase sú sledujúci najaktívnejší. Treba však upozorniť, že pri osobných profiloch nie sú tieto štatistiky dostupné.
 

3. Aké hashtagy používať? 

Oproti iným sociálnym sieťam sa s hashtagmi na Instagrame naozaj oplatí pracovať. Chce to nájsť rozumnú hranicu v tom, aké a koľko ich ku príspevku pridať. 
V prípade, že ste e-shop, ktorý má zákaznikov hlavne zo Slovenska, neoplatí sa vám pridávať len anglické hashtagy. Síce by ste získali sledujúcich z Indie, ale na čo vám to bude? 
Ani tie najviac používané hashtagy nemusia byť žiadna výhra. To, že je hashtag často používaný, tiež znamená aj vyššiu konkurenciu. Zamyslite sa, aké slová by ste zadali, keby ste hľadali produkt alebo službu, ako je tá vaša. Zistíte, kde ubrať a kde, naopak, pridať kľúčové slová. Nedávajte # pred každé slovo – nie je potrebné vyčerpať limit 30 hashtagov na príspevok. 

4. Zdieľajte obsah od užívateľov

Vaši spokojní zákazníci sú tou najlepšou vizitkou. Keď už vás označia v príspevku, alebo v príbehu, využite to. Na označenie vás upozorní notifikácia, ktorú si zobrazíte, a následne môžete príspevok pridať do svojho príbehu. 
Príspevok z vášho účtu do stories nazdieľate taktiež, a ani nemusíte byť označený. Vedľa lajku a komentára je ikona šípky. Keď na ňu kliknete, rozbalí sa vám ponuka a hore je možnosť pridať príspevok do príbehu. 

5. Archív

Vedeli ste, že stories sa po jednom dni nezmažú z profilu definitívne? A že fotky vo feede nemusíte úplne stratiť, a prísť tak o srdiečka a komentáre, ktoré ste nazbierali? Objavte kúzlo archívu. Príspevky do archívu presuniete tak, že cez tri bodky pri príspevku rozbalíte menu a vyberiete archivovať. Stories sa tam uložia automaticky po 24 hodinách. 
Výhoda archivovaných príspevkov je tá, že ich môžete obnoviť (zaradiť ich tam, kam podľa dát patria). A kde ich nájdete? Rozbaľte menu v profile a nájdite Archív. Prepínať môžete medzi archívom príspevkov a príbehov.

Dnes sme vám odpovedali na niektoré z najčastejšie vyhľadávaných otázok o Instagrame. Týmto článkom však naše rozprávanie ešte nekončí, nabudúce sa pozrieme na produktové reklamy na Instagrame.